Latvija - Lietuvos ekonominiam saugumui aktuali informacija

2024-12-10

„Rail Baltica“ projekto prioritetai ir išlaidų ribojimas. Vyriausybė gruodžio 10 d., susitarė dėl prioritetinių „Rail Baltica“ geležinkelio projekto užduočių ir įsipareigojo nustatyti didžiausias leistinas projekto išlaidas.

Vyriausybė grįžo prie Susisiekimo ministerijos (SM) parengto projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo scenarijaus. Antradienį Vyriausybė nepatvirtino SM informacinės ataskaitos, tačiau sutarė dėl pagrindinių projekto prioritetų. Siekdama, kad „Rail Baltica“ Latvijos ruožas kuo greičiau pradėtų veikti bent minimaliu lygiu, Vyriausybė pritarė koncepcijoje numatytoms prioritetinėms užduotims:

  1. sukurti europinės vėžės pločio arba 1435 milimetrų (mm) tarpvalstybinę jungtį nuo Lietuvos sienos iki Estijos sienos (Lietuvos siena-Misa-Upeslejas-Vangaži-Estijos siena), pradedant Lietuvos sienos-Misos ruožo statybos darbus;
  2. užbaigti „Rail Baltica“ statybos darbus Rygos tarptautinio oro uosto keleivių stotyje ir Rygos centrinės geležinkelio stoties pietinėje dalyje;
  3. sukurti naują geležinkelio jungtį nuo Imantos stoties iki Rygos oro uosto, kad abi keleivinės stotys galėtų pradėti naudoti esamą bėgių infrastruktūrą arba 1520 mm vėžę keleiviniams traukiniams, integruojant Rygos oro uosto geležinkelio stotį į esamą geležinkelių tinklą, taip pat Salaspilio arba Daugavkraščio stotį, suteikiant galimybę persėsti tarp „Rail Baltica“ ir esamo 1520 mm vėžės geležinkelio tinklo;
  4. kariniam mobilumui skirtų pakrovimo ir iškrovimo punktų sukūrimas abiejose Dauguvos pusėse be papildomų finansinių išlaidų.

Vyriausybė sutiko netvirtinti memorandumo informacinės ataskaitos, tačiau iki kitų metų kovo turės būti pateiktas Vyriausybei konkretus statybos plano grafikas. Toks planas reikalingas, kad būtų sukurta pagrindinė infrastruktūra, reikalinga paslaugoms organizuoti, traukinių judėjimui valdyti ir būsimai infrastruktūrai prižiūrėti.

Vyriausybė taip pat susitarė, kad iki 2025 m. liepos 1 d. kartu su Finansų ministerija ir Energetikos ministerija apibrėš leistiną projekto finansavimą arba nustatys viršutinę išlaidų ribą bei pavedė šioms ministerijoms toliau rengti pasiūlymus dėl papildomų finansinių priemonių pritraukimo, be kita ko, siekiant užtikrinti finansavimo tęstinumą 2026-2028 m. laikotarpiu.

Informacinis šaltinis: https://www.lsm.lv/r aksts/zinas/latvija/10.12.2024-rail-baltica-projektam- noteiks-izmaksu- griestus-sapnis-par- rigas-ieklausanu-vel- nemirst.a579686/

Parengė: Vilius Arlauskas Trečiasis sekretorius
Tel.:    +371 67350752
Mob.: +371 26190198
El. paštas: [email protected] 

Uždaryti

Užklausos forma

Neteisingas