Platforma šiuo metu testuojama

Jungtinės Amerikos Valstijos

Viena iš svarbiausių Lietuvos prekių ir paslaugų eksporto rinkų. Į šią šalį daugiausiai eksportuota mineralinio kuro, chemijos produktų, baldų bei optikos ir medicinos prietaisų. Taip pat JAV išliko reikšminga paslaugų eksporto rinka, kurioje dominuoja telekomunikacijų, kompiuterių ir informacinių paslaugų bei verslo paslaugų sektoriai. Lietuviškų paslaugų eksportas į JAV 2024 m. ženkliai išaugo.

2024 m. JAV buvo 6-a didžiausia Lietuvos prekių eksporto rinka, kuriai teko 5% (1,85 mlrd. EUR) viso Lietuvos prekių eksporto. Beveik 90%  Lietuvos prekių eksporto į JAV 2024 m. sudarė lietuviškos kilmės prekių eksportas, o likusią dalį (9,5%) – prekių reeksportas. Palyginti su 2023 m. Lietuvos prekių eksportas į JAV sumažėjo 2,1%, daugiausiai dėl mineralinio kuro eksporto mažėjimo. Per 2025 m. sausio-sausio mėn. bendras Lietuvos prekių eksportas į JAV palyginti su atitinkamu 2024 m. laikotarpiu didėjo 35% arba 53 mln. EUR. 2024 m. JAV buvo 7-a didžiausia Lietuvos paslaugų eksporto rinka, kuriai teko 4,9% (966 mln. EUR) viso Lietuvos paslaugų eksporto. Paslaugų importas iš JAV siekė 462 mln. EUR, tai sudarė 3,7%  viso Lietuvos paslaugų importo 2024 m., o JAV buvo 9-a didžiausia tiekėja paslaugų importuotojams Lietuvoje.

 LIETUVOS – JAV DVIŠALĖ PREKYBA 

Jungtinių Amerijos Valstijų ekonominė apžvalga, apimanti šalies BVP ir jo augimo tempus, BVP vienam gyventojui, infliacijos lygį, užimtumo rodiklius, viešųjų finansų būklę (skolą, pajamas, išlaidas), taip pat išorės sektoriaus duomenis, įskaitant eksporto apimtis ir prekybos balansą. Apžvalgoje taip pat nagrinėjama darbo rinkos dinamika, investicijų ir inovacijų tendencijos bei demografiniai pokyčiai. Duomenys leidžia susidaryti nuoseklų vaizdą apie Jungtinių Amerikos Valstijų ekonomikos struktūrą ir vystymosi kryptis.

PAGRINDINIAI JUNGTINIŲ AMERIKOS VALSTIJŲ EKONOMINIAI RODIKLIAI: STATISTA APŽVALGA ANGLŲ KALBA 

Įmonės, kurios eksportuoja arba ketina eksportuoti produkciją į Jungtinių Amerikos Valstijų rinką, raginamos atsižvelgti į šalyje galiojantį reglamentavimą atskiroms produktų grupėms, kuris gali turėti įtakos eksportuojant produkciją į JAV.

Norint rasti aktualią informaciją apie Jungtinių Amerikos Valstijų protekcionistinę politiką, rekomenduojame šiuos  šaltinius:

Ruošiantis eksportuoti arba jau eksportuojant prekes į Jungtines Amerikos Valstijas, svarbu atkreipti dėmesį į galiojančius tarifinius ir netarifinius prekybos barjerus. Tarifai apima muitus ir importo muito tarifas, kurie taikomi įvairių rūšių prekėms. Netarifiniai barjerai gali būti įvairūs reglamentai, techniniai reikalavimai, standartai, sertifikatai, kvotos, leidimai ar kitos priemonės, ribojančios prekių patekimą į rinką.

Visą aktualią informaciją apie tarifinius ir netarifinius barjerus galite rasti oficialiose JAV valdžios institucijų duomenų bazėse ir platformose, taip pat tarptautinėse prekybos duomenų bazėse:

Šiuo metu prekybos santykiai tarp JAV ir kitų šalių nuolat keičiasi, o tarifų politika daro tiesioginę įtaką verslui ir eksportuotojams. Kadangi tarifai gali turėti didelį poveikį tiek prekių kainoms, tiek tiekimo grandinėms, svarbu žinoti naujausią informaciją ir būti pasiruošusiems galimiems pokyčiams. Pateikiame glaustą informaciją apie JAV taikomus tarifus, oficialius informacijos šaltinius ir strategijas, padedančias įmonėms prisitaikyti prie šių pokyčių.

Finansinės priemonės rinkų diversifikacijai.

Greito reagavimo finansinė pagalba: Inovacijų agentūra artimiausiu metu kartu su Ekonomikos ir inovacijų ministerija skelbs subsidijų priemonę, skirtą skatinti verslo partnerių paiešką užsienyje.  

Pagal priemonę bus skiriamas finansavimas dviems veikloms remti:  

  1. užsienio verslo partnerių paieška tarptautinėse rinkose verslo misijų metu - dėl šios veiklos finansavimo galės kreiptis verslo asociacijos. 
  2. užsienio verslo partnerių paieška lankantis tarptautinėse parodose užsienyje - dėl šios veiklos finansavimo galės kreiptis MVĮ. 

Priemonė parengta, derinami paskutiniai aspektai, kviečiame sekti naujienas.  

Kas yra JAV taikomi tarifai? 

Tarifas (dar vadinamas muitu) – tai mokestis, kurį vyriausybė taiko importuojamoms arba eksportuojamoms prekėms. Tarifai dažniausiai naudojami siekiant: 

  • Apsaugoti vietinę pramonę – branginant užsienietiškas prekes, jos tampa mažiau konkurencingos vietinėje rinkoje. 
  • Didinti valstybės pajamas – tarifai yra papildomas valstybės pajamų šaltinis. 
  • Reguliuoti prekybą – naudojami kaip prekybos politikos priemonė, pavyzdžiui, reaguojant į nesąžiningą konkurenciją. 

Kur galima rasti oficialią valstybės institucijų informaciją apie tarifus? 

  • JAV Tarifo Komisija (U.S. International Trade Commission – USITC). Pagrindinė duomenų bazė: Harmonized Tariff Schedule (HTS). Leidžia ieškoti ir peržiūrėti visus oficialius JAV importo muitus pagal prekių kodus. Svetainė: https://hts.usitc.gov 
  • JAV Muitinės ir sienų apsaugos tarnyba (U.S. Customs and Border Protection – CBP). Atsakinga už muitų surinkimą, importo mokesčius ir reguliavimą. Pateikia vadovus importuotojams ir muitinės procedūras. Svetainė: https://www.cbp.gov/trade 
  • JAV Prekybos departamentas (U.S. Department of Commerce). Skelbia informaciją apie tarifus, prekybos apribojimus ir eksporto-importo taisykles. Svetainė: https://www.trade.gov 
  • Antidempingo ir kompensacinių muitų informacija – Prekybos departamentas (ITA).
  • Specializuota informacija apie papildomus muitus nesąžiningai konkurencijai stabdyti. Svetainė: https://enforcement.trade.gov 
  • Tax Foundation – ne pelno siekianti organizacija. Neoficialus informacijos šaltinis, kuriame patogiai realiuoju laiku skelbiama informacija apie pasikeitimus JAV tarifų politikoje. Svetainė: https://taxfoundation.org/research/all/federal/trump-tariffs-trade-war/ 

Kokie JAV tarifai taikomi šiuo metu arba bus taikomi artimiausiu metu?  

  • ES prekių importui – 10%.
  • Plienui ir aliuminiui – 25%; 
  • Automobiliams ir jų dalims – 25%, įsigalioja nuo balandžio 2 d. 

Svarbu atkreipti dėmesį, kad muitai taikomi tik įvežamoms prekėms į JAV, jei įmonė eksportuoja paslaugas (pavyzdžiui, finansų) muitai nėra taikomi.  

Kas moka tarifo mokestį? 

  • Teisiniu požiūriu, mokestį moka JAV registruotos įmonės, kurios importuoja apmokestintas prekių kategorijas iš trečiųjų šalių (EU, Kanados, Meksikos, Kinijos, etc.) 

Kokioms prekių kategorijoms taikomos išimtys?

  • Vaistams ir jų sudėtiniams komponentams;
  • Puslaidininkiams;
  • Energetikos produktams;
  • Medienos gaminiams;
  • Retiesiems žemių metalams, kurių JAV nepakanka.

Prekes, kurios yra įtrauktos į išimčių sąrašą galite rasti čia.

Ar įsteigus lietuvišką JAV įmonę, bus galima importuoti prekes, pagamintas Lietuvoje, išvengiant tarifų? 

  • Ne, jeigu tos prekės pagal kilmę arba prekių kategoriją atitinka apmokestinamų prekių aprašą.  

Trumpo laikotarpio strategija įmonei: 

Tikslas - mažinti finansinę ir teisinę riziką, kylančią dėl JAV importo muitų taikymo ar jų padidėjimo. 

  1. Susirinkti visą muitinės informaciją. Patikrinkite dabartinius klasifikavimo, vertinimo ir kilmės šalies nustatymo įmonėje procesus.  
  2. Kilmės nustatymas. Įsivertinkite tikrąją produkto kilmę, ypatingai turint daugiau skirtingos kilmės komponentų, taip pat atvejų, kai prekes siunčiant prieš tai iškraunate kitur. Vengti neteisingo kilmės nurodymo, ypač tranzito atvejais. 
  3. Vertinimo kontrolė. Kruopščiai tikrinti susijusių šalių sandorius ir sąskaitas dėl per mažos kainos deklaravimo. Užtikrinti, kad visos būtinos vertės sudedamosios dalys būtų įtrauktos į deklaraciją. 
  4. Laisvųjų prekybos zonų (FTZ) panaudojimas. Nukreipti prekes į FTZ, kad būtų galima atidėti muitų mokėjimą, laukiant galimų politinių pokyčių. Naudoti FTZ kaip apsaugą nuo staiga įsigaliojančių tarifų. (https://www.cbp.gov/border-security/ports-entry/cargo-security/cargo-control/foreign-trade-zones/about)  
  5. Siuntų planavimas. Apsvarstyti galimybę laikinai sustabdyti siuntas į JAV per didelio tarifų poveikio laikotarpiu, kol bus rasta tinkama išeitis. 

Siekdami išsiaiškinti Lietuvos įmonių eksporto strategijos kryptis atsižvelgiant į pasaulinius prekybos politikos pokyčius, įskaitant JAV taikomus muitus, tiriame, kokius veiksmus įmonės taikys rizikai valdyti ir kokios pagalbos tikisi, todėl įmonių prašome užpildyti apklausą čia. 

Užsienio reikalų ministerijoje (URM)  pradeda veikti karštoji linija, kuria Lietuvos verslui bus teikiama aktuali informacija apie Europos Sąjungos – Jungtinių Amerikos Valstijų prekybos režimo tarifinio reguliavimo pokyčius, susijusi su JAV muitų dydžio apskaičiavimu, taikymo sąlygomis, galimais pasikeitimais importuojant prekes iš JAV į Europą bei ES atsakomosiomis priemonėmis susijusiais klausimais. Užklausas galima siųsti el. pašto adresu: [email protected].

Bendriniais klausimais kreipkitės +370 700 77 055, [email protected].

Eksportuojant produkciją į Jungtines Amerikos Valstijas, svarbu atsižvelgti į galimus reikalavimus, susijusius su licencijomis ir leidimais. Priklausomai nuo prekės rūšies, eksportui gali būti taikomi įvairūs teisės aktai, reglamentuojantys importą, eksporto kontrolę bei atitikties reikalavimus.

Siekiant užtikrinti sklandų prekių patekimą į JAV rinką, rekomenduojama:

  • Susipažinti su Jungtinių Amerikos Valstijų Eksporto administracijos departamento (U.S. Department of Commerce – Bureau of Industry and Security, BIS) išduodamomis eksporto licencijomis.
  • Patikrinti, ar Jūsų produktui netaikomi eksporto apribojimai ar draudimai pagal JAV eksporto kontrolės taisykles (Export Administration Regulations – EAR).
  • Įvertinti, ar prekė nepatenka į specialių reguliavimų sritis, pvz., ginklų kontrolę ar jautrių technologijų eksportą.
  • Konsultuotis su Jungtinių Amerikos Valstijų muitų ir sienų apsaugos tarnyba (U.S. Customs and Border Protection – CBP) dėl importo reikalavimų ir leidimų.

Daugiau informacijos apie eksporto licencijas ir leidimus į JAV galima rasti oficialiuose JAV vyriausybės interneto portaluose:

VET sertifikatai

Į JAV eksportuojamai produkcijai gyvūnams, gyvūniniams produktams, pašarams ir kitoms Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamoms prekėms gali būti reikalingi VET sertifikatai.

Su JAV rinkai patvirtintais VET sertifikatų pavyzdžiais galite susipažinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos svetainėje, šiuo adresu.

JAV e. komercijos rinka: įžvalgos ir tendencijos

Rinkos apžvalga

  • 2024 m. JAV e. komercijos rinka siekė 1,2 trilijono USD, o iki 2029 m. prognozuojama, kad ji išaugs iki 1,9 trilijono USD (+53,8%).
  • E. komercija sudaro apie 16% visų mažmeninės prekybos pardavimų ir šis skaičius kasmet didėja.
  • Vidutinės e. komercijos pajamos vienam vartotojui siekia 5 639 USD, o iki 2029 m. jos pasieks 6 800 USD.
  • JAV turi didžiausią B2B e. komercijos rinką pasaulyje, kuri sudaro 14% visų B2B pardavimų.

Pirkėjų įpročiai

  • 87% amerikiečių perka internetu, o e. komercijos vartotojų skaičius 2024 m. siekė 273 mln., iki 2029 m. jis pasieks 333 mln.
  • 79% apsiperka naudodami išmanųjį telefoną, o kompiuteriai sudaro tik 21% internetinių pirkimų.
  • Populiariausios pirkinių kategorijos:
    • Drabužiai ir avalynė – 43% pirkėjų.
    • Maistas ir gėrimai – 27%.
    • Elektronika – 16%.
    • Kosmetika ir kūno priežiūros prekės – 24%.

Pagrindinės e. prekybos platformos ir mažmenininkai

  • Amazon – dominuoja rinkoje su 38% visų e. prekybos pardavimų (152 mlrd. USD pajamos).
  • Walmart – 6,3% rinkos dalis (77,6 mlrd. USD).
  • Apple – 3,9% rinkos dalis (48,9 mlrd. USD).
  • eBay, Target ir Best Buy taip pat yra tarp didžiausių žaidėjų.
  • Temu ir Shein – sparčiai augančios platformos su milijonais aktyvių pirkėjų.

Apmokėjimo būdai

  • Dominuoja kreditinės kortelės (Visa, Mastercard, Amex) – 65% visų internetinių mokėjimų.
  • "Buy Now, Pay Later" (BNPL) sparčiai populiarėja – daugiau nei 30% pirkėjų jį išbandė.
  • PayPal ir Apple Pay – populiariausios alternatyvios mokėjimo priemonės.

Kodėl verta eksportuoti į JAV?

✅ Didžiausia e. komercijos rinka pasaulyje, kurios augimas iki 2029 m. sieks beveik 60%.
✅ Amerikiečiai mėgsta apsipirkti iš užsienio prekės ženklų, ypač madą, grožio produktus ir aukštos kokybės elektroniką.
✅ Mobili prekyba dominuoja, todėl būtina optimizuoti el. parduotuves telefonams.
✅ "Buy Now, Pay Later" ir greitas pristatymas tampa svarbiais konkurenciniais pranašumais.

💡 Rekomendacijos Lietuvos verslams:
1️. Prekiaukite per Amazon.com, Walmart, eBay, nes jos dominuoja JAV rinkoje.
2️. Siūlykite konkurencingą pristatymą – amerikiečiai tikisi greito ir nemokamo prekių atsiėmimo.
3️. Optimizuokite svetainę mobiliesiems – 79% pirkimų atliekama per telefonus.
4️. Dėmesys skaitmeniniams mokėjimams ir BNPL, nes tai skatina pirkėjų konversiją.

 

Ši informacija yra pagrįsta „Statista.com“ duomenimis.

B2Lithuania platformoje rasite Lietuvos įmonių, kurios sėkmingai eksportuoja į Jungtines Amerikos Valstijas.

 Peržiūrėti įmonių sąrašą 

Viešieji pirkimai – tai valstybės, savivaldybės įstaigos, organizacijos ar įmonės organizuojami prekių ar paslaugų pirkimai, kurių metu perkančioji organizacija siekia geriausiomis sąlygomis įsigyti jai reikalingas prekes ar paslaugas. Viešieji pirkimai – tai galimybė Lietuvos įmonėms žengti į JAV rinką.

Jungtinės Amerikos Valstijos garsėja savo individualizmo propagavimu, todėl įmonės yra skirtingai struktūrizuotos ir organizuotos, priklausomai nuo kompanijos istorijos, lyderio ir sektoriaus. Bendradarbiavimas dažniausiai vyksta tarp įmonių, o ne žmonių, todėl užmegzti artimus santykius su partneriais nėra taip svarbu. Dėl įmonių skirtumų aprangai patartina rinktis konservatyvų variantą – tamsų kostiumą, kol neišsiaiškinsite jus dominančios kompanijos aprangos kodo. Svarbu padaryti teigiamą pirmą įspūdį.

Sveikinantis įprasta šypsotis ir žiūrint į akis paspausti ranką. Akių kontakto palaikymas pokalbio metu yra būtinybė, net jei tai prieštarauja kitų kultūrų įsitikinimams. Dominuojantis bendravimo stilius yra draugiškas, bet orientuotas į tikslą. Amerikiečiams susitikimuose ir derybose svarbu pasiekti kuo geresnį rezultatą per kuo trumpesnį laiką. Gali atrodyti, kad derybos vyksta skubant. Amerikiečių posakis, jog laikas – pinigai, reiškia, kad diskusija turėtų vykti verslo klausimais, nors susipažinimo metu galite tikėtis kelių minučių „small talk“ – lengvo pokalbio apie sportą ar hobius. Nekalbėkite jautriomis temomis – apie religiją ar politiką. Iš jūsų tikimasi konkrečių klausimų, komplimentų, o prieš kritikuodami gerai pasvarstykite. Punktualumas yra viena iš kertinių JAV verslo etiketo dalių, o vėlavimas, yra priimamas, kaip nepagarbos ženklas. Labai svarbu laikytis grafiko ir aiškiai apibrėžtų terminų.

Dėl ne itin formalios aplinkos amerikiečiai vieni į kitus kreipiasi vardais, tačiau pirmą kartą jums patartina sakyti „Mr.“ ar „Ms.“ su pavarde – po to dažniausiai sulauksite prašymo kreiptis vienas į kitą vardais. Jeigu jūsų vardo nepavyks ištarti ir būsite vadinamas pavarde – neįsižeiskite, amerikiečiai nelaiko vardų šventu dalyku, mėgsta pasijuokti. Frazės „please“ ir „thank you“ yra labai svarbios ir turėtų būti vartojamos kiekvienoje situacijoje, kurioje sulaukiate pagalbos iš kito žmogaus. Nereikškite stiprių emocijų, tačiau nebūkite per daug lakoniškas ar nuobodus. Dažniausiai amerikiečiai pateikia tokius siūlymus, dėl kurių galite derėtis. Amerikiečiai verslo susitikimuose naudoja nemažai idiomatinių išsireiškimų, dauguma paimta iš sporto ar kariuomenės terminų. Tai gali būti kaip nemažas išbandymas žmonėms, kurie nėra gerai susipažinę su JAV kultūra.

Aiškių dovanų teikimo ir priėmimo taisyklių Amerikoje nėra, vertinami daiktai iš kitų šalių: knygos, liaudies menas, saldainiai, vynas. Vis dėlto, reiktų iš anksto pasidomėti, ar atskira įmonė neturi specialių nuostatų šiuo klausimu.

Amerikoje niekada nesiūlykite išskirtinės pagalbos moterims, nebūkite įsitikinę jų prastesne padėtimi versle. Įmonėse moterų neapkabinkite ir nebučiuokite, vienintelis priimtinas palietimas yra rankos paspaudimas. Už pietus moka pakvietęs asmuo – nesvarbu, ar tai vyras, ar moteris.

Renginiai

Tarptautinės parodos

Uždaryti

Užklausos forma

Neteisingas